ADBLUE
Kérje tanácsunkat az AdBlue megismeréséről, használatáról, tárolásáról!



Miért lesz szüksége az AdBlue folyadékra?
Mivel az Európai Unióban évről évre alacsonyabb értékű károsanyag kibocsátást várnak el a teher- és haszongépjárművektől, illetve a buszoktól, ezt újabb és újabb technológiák segítségével próbálják elérni. A legújabb éppen az AdBlue (káros anyag kibocsátás csökkentő folyadék). Az AdBlue az SCR rendszerrel működő járművek adalékanyaga. Az SCR technológiának (szelektív redukciós elv = Selective Catalytic Reduction) az alapja az optimális égés biztosítása a motorban, majd a kipufogó gázok utókezelése, hogy a NOx kibocsátás lecsökkenjen. Ennek az utókezelési rendszernek a működéséhez szükség van egy adalékanyag befecskendezésére, melynek a fantázia neve AdBlue, ami karbamid vizes oldata Az eljárás során a nitrogén oxidok (NO, NO2) átalakulnak ártalmatlan nitrogénre (N2) és vízre. A lényeg tehát mindössze annyi, hogy gépjárművei sokkal kevesebb károsanyagot bocsátanak ki a későbbiekben.
De mit is kell tudni az AdBlue folyadékokról?
- Az AdBlue nem csak a környezetet védi, de az emberre sincs semmilyen káros hatása. Nem mérgező, nem gyúlékony, nem robbanóképes folyadék. Használata tehát maximálisan biztonságos.
- Az AdBlue nem üzemanyag. Éppen ezért nem is szabad üzemanyagba belekeverni.
- Természetesen ez fordítva is igaz: az üzemanyag nem AdBlue, éppen ezért az AdBlue tartályaiba se tegyünk üzemanyagot.
- Az AdBlue folyadékot kifejezetten erre a célra gyártott tartályban szállítjuk Önhöz
- A termék gyártási adagonként elkülönített raktározása teljesen leüríthető tartályokban
- A termék raktározása megfelelő hőmérsékleti körülmények (+5 °C és +30°C) között
- Telephelyünkön DIN/ISO szabvány szerinti ellenőrzést végzünk a termék bevezetésekor
- Minőségi bizonylatot adunk a folyadék mellé, amellyel a gyártásig visszaellenőrizheti az anyagot
- Ingyenes tanácsadás, amely meggyorsítja, leegyszerűsíti a tartályok használatát az Ön telephelyén
Most könnyedén összekötheti a kellemest a hasznossal, hiszen ingyenes helyszíni felmérésünkből és tanácsadásunkból mindent megtud az AdBlue folyadékról, annak használatáról, tartályaik telepítéséről.
IBC-tartály és AdBlue szivattyú
Modell leírás:
- speciálisan IBC-re történő szereléshez
- szivattyú kifejezetten AdBlue adalékhoz
- pisztoly tartó
- négy méteres tömlő
- biztonsági zár
AdBlue önkiszolgáló rendszer
Egyenes út az AdBlue-hoz
- Kisebb és közepes flottáknak
- Nagyobb flottáknak, több telephelyen
- Busz társaságoknak
Mit kínál Önnek a SMART?
- Egy “All inclusive” megoldást
- Integrált technológiát
- Telemetrikus tartályszintmérőt
- Hűtött, fűtött berendezést
- Kompakt méreteket
- Legjobb ajánlatot
Leírás:
- Könnyű karbantartás
- Rozsdamentes acél csövezés és bekötések
- Esőcsatorna
- Szivattyú
- Hűtés-fűtés
- 3,8 vagy 6 méter tömlővel
- Telemetrikus tartályszintmérés
- Átfolyásmérős kijelző számlálóval
- Rozsdamentes, automata töltőpisztoly
- Átlátszó ajtó a pisztoly és a tömlő megfagyása ellen
- Túltöltés gátló
- Zárt rendszerű feltöltés
- Targoncával mozgatható (üresen)
- Belső tartály kapacitás: 2.900/6.200 liter
- Teljesen zárt
- Tömlők extrém időjárás ellen
Opció:
- Tankoló automatához csatlakoztatható
- BlueCard olvasó
Műszaki leírás:
- Energia igény: 1 x 230 Vac +/- 10%, 50 Hz
- Méretek: (MxSZxH): 2.500×1.220×1.680 mm (XL: 3.360 mm)
- Súly üresen: 300 kg (XL: 550 kg)
- Szerelés: szilárd, egyenes felületen
Műszaki adatok:
- 30 l/min átfolyás
- max 3 bar nyomás
- +/- 1% pontosság
- Fűtés: 450 W
Konstrukciós jellemzők:
- Önműködő pumpa
- Inox átfolyásmérő
- Flexibilis tömlő, 20 mm átmérővel
- 3,8 méteres tömlő
- bilincselt tömlővégek
- automata töltőpisztoly
Bekötési lehetőségek:
Belső használatú:
- Pulzusszám 10-100 P/liter
Közforgalmi:
- Pulzusszám (dupla) 100 P/liter
- ER3 protokoll

Kérdések
A 10 leggyakrabban feltett kérdés az AdBlue-val és az SCR technológiával kapcsolatban:
Minden jármű gyártója az SCR rendszert használja?
Az Euro 4-nél: nem. Az MAN az EGR technológiát választotta, valamint a Scania is a legtöbb modelljénél ezt használja. Minden más gyártó az SCR technológiát alkalmazza az Euro 4-hez.
Az Euro 5-nél: igen. Minden gyártó – beleértve az MAN-t és a Scania-t is – az SCR technológia mellett döntöttek, melyhez szükséges az AdBlue.
Az Euro 5-nél: igen. Minden gyártó – beleértve az MAN-t és a Scania-t is – az SCR technológia mellett döntöttek, melyhez szükséges az AdBlue.
Mik az SCR technológia előnyei?
- Megbízhatóság: az SCR technológia teljesen megbízható az elmúlt évek tapasztalatai alapján.
- Hosszútávú megoldás: az SCR technológiával az Euro 4 és Euro 5 normák könnyen teljesíthetőek. Az új, teljesítésre váró normák is ezt a technológiát fogják használni.
- Alacsonybb üzemanyag fogyasztás: a dízel motorok hatékonyságának növelésével gazdaságosabb üzemeltetés és akár 5%-os üzemanyag megtakarítás érhető el.
- Adók csökkentése: számos európai ország arra hívta fel a figyelmet, hogy az Euro 4 és Euro 5 -ös járművek használóit financiális kedvezményekkel lássák el. Németországban például az útdíjakból kapnak 2-3 Eurocent kedvezményt kilóméterenként az ilyen járművek használói.
Mik az SCR technológia hátrányai?
- Az AdBlue kötelező használata
- Az új járművek drágábbak.
Mikortól elérhetőek az új járművek?
- 2005 eleje óta elérhetőek az új technológiával rendelkező járművek.
Volt-e a technológia “élesben” tesztelve?
- Milliónyi tesztkilómétert tettek már meg az új technológiával, szélsőséges körülmények közt is, úgy a spanyolországi hőségben, mint a finnországi mínuszokban.
Mi teszi az AdBlue-t olyan különlegessé?
- Az AdBlue egy rendkívül tiszta megoldás. A járműgyártók megkövetelik az adalékanyag tisztaságát, mivel csak így tudnak garanciát vállalni a technológiájukra.
Mennyi az AdBlue tárolhatósági ideje?
- A leghosszabb tárolási idő 1 év, az AdBlue tárolási irányelveinek betartásával. A hőmérséklet itt különösen mérvadó, csak úgy mint a bontatlan csomagolás és a száraz raktár.
Mi történik, ha a jármű AdBlue nélkül megy?
- Ebben az esetben a megengedett határérték felett lesz a károsanyag kibocsátás. A dízelmotor fogyasztása optimalizálva van, melyre negatív hatással van a magas szénmonoxid kibocsátás. A kipufogóban szenzorok mérik a kibocsátás szintjét és az adatok az OBD-rendszerben (On Board Diagnostic) tárolódnak.
Elérhető lesz az AdBlue a közforgalmi kutakon?
- Általánosságban kijelenthető, hogy az AdBlue elsődleges felhasználása a végfelhasználónál történik és nem minden kúton lesz elérhető.
Mi a legjobb módja az AdBlue feltöltésnek?
- Egyéntől függ. Minden cégnek más lehetősége van az adalékanyag tárolására és feltöltésére. Ha kíváncsi, hogy Önnek mi a legmegfelelőbb megoldás, lépjen kapcsolatba velünk.
Most könnyedén összekötheti a kellemest a hasznossal, hiszen ingyenes helyszíni felmérésünkből és tanácsadásunkból mindent megtud az AdBlue folyadékról, annak használatáról, tartályaik telepítéséről.
Telephelyi felhasználásra és benzinkútra is kínáljuk berendezéseinket.
