ADBLUE

Kérje tanácsunkat az AdBlue megismeréséről, használatáról, tárolásáról!

5000 literes adblue tartály

 

Adblue IBC tartály

 1000 literes Adblue IBC tartály

100 literes könnyen mozgatható adblue tartály

Miért lesz szüksége az AdBlue folyadékra?

Mivel az Európai Unióban évről évre alacsonyabb értékű károsanyag kibocsátást várnak el a teher- és haszongépjárművektől, illetve a buszoktól, ezt újabb és újabb technológiák segítségével próbálják elérni. A legújabb éppen az AdBlue (káros anyag kibocsátás csökkentő folyadék). Az AdBlue az SCR rendszerrel működő járművek adalékanyaga. Az SCR technológiának (szelektív redukciós elv = Selective Catalytic Reduction) az alapja az optimális égés biztosítása a motorban, majd a kipufogó gázok utókezelése, hogy a NOx kibocsátás lecsökkenjen. Ennek az utókezelési rendszernek a működéséhez szükség van egy adalékanyag befecskendezésére, melynek a fantázia neve AdBlue, ami karbamid vizes oldata Az eljárás során a nitrogén oxidok (NO, NO2) átalakulnak ártalmatlan nitrogénre (N2) és vízre. A lényeg tehát mindössze annyi, hogy gépjárművei sokkal kevesebb károsanyagot bocsátanak ki a későbbiekben.

De mit is kell tudni az AdBlue folyadékokról?

  • Az AdBlue nem csak a környezetet védi, de az emberre sincs semmilyen káros hatása. Nem mérgező, nem gyúlékony, nem robbanóképes folyadék. Használata tehát maximálisan biztonságos.
  • Az AdBlue nem üzemanyag. Éppen ezért nem is szabad üzemanyagba belekeverni.
  • Természetesen ez fordítva is igaz: az üzemanyag nem AdBlue, éppen ezért az AdBlue tartályaiba se tegyünk üzemanyagot.
 
 
  1. Az AdBlue folyadékot kifejezetten erre a célra gyártott tartályban szállítjuk Önhöz
  2. A termék gyártási adagonként elkülönített raktározása teljesen leüríthető tartályokban
  3. A termék raktározása megfelelő hőmérsékleti körülmények (+5 °C és +30°C) között
  4. Telephelyünkön DIN/ISO szabvány szerinti ellenőrzést végzünk a termék bevezetésekor
  5. Minőségi bizonylatot adunk a folyadék mellé, amellyel a gyártásig visszaellenőrizheti az anyagot
  6. Ingyenes tanácsadás, amely meggyorsítja, leegyszerűsíti a tartályok használatát az Ön telephelyén
Most könnyedén összekötheti a kellemest a hasznossal, hiszen ingyenes helyszíni felmérésünkből és tanácsadásunkból mindent megtud az AdBlue folyadékról, annak használatáról, tartályaik telepítéséről.
 
IBC-tartály és  AdBlue szivattyú
 

Modell leírás:

  • speciálisan IBC-re történő szereléshez
  • szivattyú kifejezetten AdBlue adalékhoz
  • pisztoly tartó
  • négy méteres tömlő
  • biztonsági zár

AdBlue önkiszolgáló rendszer

Egyenes út az AdBlue-hoz

  • Kisebb és közepes flottáknak
  • Nagyobb flottáknak, több telephelyen
  • Busz társaságoknak

Mit kínál Önnek a SMART?

  • Egy “All inclusive” megoldást
  • Integrált technológiát
  • Telemetrikus tartályszintmérőt
  • Hűtött, fűtött berendezést
  • Kompakt méreteket
  • Legjobb ajánlatot

Leírás:

  • Könnyű karbantartás
  • Rozsdamentes acél csövezés és bekötések
  • Esőcsatorna
  • Szivattyú
  • Hűtés-fűtés
  • 3,8 vagy 6 méter tömlővel
  • Telemetrikus tartályszintmérés
  • Átfolyásmérős kijelző számlálóval
  • Rozsdamentes, automata töltőpisztoly
  • Átlátszó ajtó a pisztoly és a tömlő megfagyása ellen
  • Túltöltés gátló
  • Zárt rendszerű feltöltés
  • Targoncával mozgatható (üresen)
  • Belső tartály kapacitás: 2.900/6.200 liter
  • Teljesen zárt
  • Tömlők extrém időjárás ellen

Opció:

  • Tankoló automatához csatlakoztatható
  • BlueCard olvasó

Műszaki leírás:

  • Energia igény: 1 x 230 Vac +/- 10%, 50 Hz
  • Méretek: (MxSZxH): 2.500x1.220x1.680 mm (XL: 3.360 mm)
  • Súly üresen: 300 kg (XL: 550 kg)
  • Szerelés: szilárd, egyenes felületen

Műszaki adatok:

  • 30 l/min átfolyás
  • max 3 bar nyomás
  • +/- 1% pontosság
  • Fűtés: 450 W

Konstrukciós jellemzők:

  • Önműködő pumpa
  • Inox átfolyásmérő
  • Flexibilis tömlő, 20 mm átmérővel
  • 3,8 méteres tömlő
  • bilincselt tömlővégek
  • automata töltőpisztoly

Bekötési lehetőségek:

Belső használatú:
  • Pulzusszám 10-100 P/liter
Közforgalmi:
  • Pulzusszám (dupla) 100 P/liter
  • ER3 protokoll
Önkiszolgáló rendszer

Kérdések

A 10 leggyakrabban feltett kérdés az AdBlue-val és az SCR technológiával kapcsolatban:
Minden jármű gyártója az SCR rendszert használja?

Az Euro 4-nél: nem. Az MAN az EGR technológiát választotta, valamint a Scania is a legtöbb modelljénél ezt használja. Minden más gyártó az SCR technológiát alkalmazza az Euro 4-hez.
Az Euro 5-nél: igen. Minden gyártó – beleértve az MAN-t és a Scania-t is – az SCR technológia mellett döntöttek, melyhez szükséges az AdBlue.

Mik az SCR technológia előnyei?

  • Megbízhatóság: az SCR technológia teljesen megbízható az elmúlt évek tapasztalatai alapján.
  • Hosszútávú megoldás: az SCR technológiával az Euro 4 és Euro 5 normák könnyen teljesíthetőek. Az új, teljesítésre váró normák is ezt a technológiát fogják használni.
  • Alacsonybb üzemanyag fogyasztás: a dízel motorok hatékonyságának növelésével gazdaságosabb üzemeltetés és akár 5%-os üzemanyag megtakarítás érhető el.
  • Adók csökkentése: számos európai ország arra hívta fel a figyelmet, hogy az Euro 4 és Euro 5 -ös járművek használóit financiális kedvezményekkel lássák el. Németországban például az útdíjakból kapnak 2-3 Eurocent kedvezményt kilóméterenként az ilyen járművek használói.

Mik az SCR technológia hátrányai?

  • Az AdBlue kötelező használata
  • Az új járművek drágábbak.

Mikortól elérhetőek az új járművek?

  • 2005 eleje óta elérhetőek az új technológiával rendelkező járművek.

Volt-e a technológia “élesben” tesztelve?

  • Milliónyi tesztkilómétert tettek már meg az új technológiával, szélsőséges körülmények közt is, úgy a spanyolországi hőségben, mint a finnországi mínuszokban.

Mi teszi az AdBlue-t olyan különlegessé?

  • Az AdBlue egy rendkívül tiszta megoldás. A járműgyártók megkövetelik az adalékanyag tisztaságát, mivel csak így tudnak garanciát vállalni a technológiájukra.

Mennyi az AdBlue tárolhatósági ideje?

  • A leghosszabb tárolási idő 1 év, az AdBlue tárolási irányelveinek betartásával. A hőmérséklet itt különösen mérvadó, csak úgy mint a bontatlan csomagolás és a száraz raktár.

Mi történik, ha a jármű AdBlue nélkül megy?

  • Ebben az esetben a megengedett határérték felett lesz a károsanyag kibocsátás. A dízelmotor fogyasztása optimalizálva van, melyre negatív hatással van a magas szénmonoxid kibocsátás. A kipufogóban szenzorok mérik a kibocsátás szintjét és az adatok az OBD-rendszerben (On Board Diagnostic) tárolódnak.

Elérhető lesz az AdBlue a közforgalmi kutakon?

  • Általánosságban kijelenthető, hogy az AdBlue elsődleges felhasználása a végfelhasználónál történik és nem minden kúton lesz elérhető.

Mi a legjobb módja az AdBlue feltöltésnek?

  • Egyéntől függ. Minden cégnek más lehetősége van az adalékanyag tárolására és feltöltésére. Ha kíváncsi, hogy Önnek mi a legmegfelelőbb megoldás, lépjen kapcsolatba velünk.
Most könnyedén összekötheti a kellemest a hasznossal, hiszen ingyenes helyszíni felmérésünkből és tanácsadásunkból mindent megtud az AdBlue folyadékról, annak használatáról, tartályaik telepítéséről.
 
 
 
 
 
Telephelyi felhasználásra és benzinkútra is kínáljuk berendezéseinket.